FONS ÀUDIO #50 Francesc Torres
- 00:01 Producte de la guerra civil espanyola
- 02:16 Art i política. Art polític
- 06:25 Sèries de peces múltiples: s'acaba la peça única
- 07:27 París i Piotr Kowalski
- 08:17 Piotr Kowalski "La màquina autodidàctica": fora la mà de l'artista; l'artista només hi posa el cap.
- 09:35 Prototips: guix, plàstic, alumini
- 10:40 Els retallables
- 12:12 "Sculptura", 1969
- 13:37 Entre l'escultura i la poesia
- 14:39 Cremar etapes a una velocitat sideral: tota una època era una peça
- 15:36 "Poème - eméoP. Prototip per a una edició il·limitada", 1969
- 16:19 Sobre la performance
- 20:56 "Image's identity", 1974
- 24:19 "An Attempt to Decondition Myself", 1974
- 25:44 Sobre la importància de la instal·lació multimèdia al museu. Un canvi de paradigma
- 30:19 "Construction of the Matrix", 1976
- 34:00 Cristianisme i Marxisme. Fè i sacrifici.
- 37:50 Sobre la gran escala. Ocupar el museu
- 41:58 "Siegesallee. Avinguda de la Victòria", 1991
- 49:01 "Okinomos", 1989: el model econòmic de Reagan
- 56:39 De la dèria del col·leccionista a la "La campana hermètica", 2018
- 62:12 No hi ha predecent de col·leccions d'aquesta mena al museu
- 63:56 Com pensar el sediment material. A on comença i acaba l'obra d'art
- 65:13 Podríem haver canviat el paradigma actual de l'art
- 72:50 Defensor del museu

Francesc Torres (Barcelona, 1948) és artista, assagista, poeta, col·leccionista i comissari d'exposicions. Vinculat a l'art conceptual des de finals dels seixanta, ha estat a més una figura pionera en l'ús de la instal·lació com a dispositiu artístic i narratiu amb el qual investigar les possibilitats de l'espai expositiu, de l'objecte artístic i de les interaccions que s'estableixen entre el públic i l'obra. La memòria històrica, entesa com a categoria política, ha estat una altra constant en el seu treball.
A FONS ÀUDIO #50 Francesc Torres ens parla sobre algunes de les seves obres presents a la Col·lecció MACBA, alhora que repassa els seus anys a París treballant amb Piotr Kowalski, les seves primeres perfomances als Estats Units, reflexiona sobre les propietats estètico-polítiques de la instal·lació, sobre memòria històrica, col·leccionisme i sobre el paper dels museus.