• 00:34 Inici d'un procés
  • 02:42 "Cut"
  • 03:40 "Construction"
  • 04:05 "Shadow"
  • 05:02 "Sin título"
  • 05:23 Assimilar els accidents
  • 06:07 Laboratoris i maquetes
  • 15:07 Dibuixos sense gravetat
  • 17:39 Ciutats fràgils
  • 19:45 El lloc on es guarden els morts
16/04/2015 24' 16''
Castellà

Carlos Bunga (Portugal, 1976) acostuma a abordar les seves gegantesques obres site-specific sense un pla detallat, convertint el moment de muntatge expositiu en una mena de laboratori. En aquest lapse de temps, que en general s’estén durant dies, les propietats de la sala condicionen un procés de pensament, corporalitat i negociació a temps real en el qual els accidents són absorbits com un material valuós de treball. El present s’entén com un experiment obert.

Les seves construccions monumentals de cartró, cinta i pintura, organitzades en cada ocasió segons un concepte diferent, assenyalen el cicle infinit de degradació i regeneració dels teixits metropolitans. "Cut", "Construction", "Shadow" i "Sense títol", les quatre peces videogràfiques que formen part de la Col·lecció MACBA, representen en part l’inici d'aquest procés de treball. Realitzades a petita escala, en un entorn domèstic, sorgeixen de la fascinació de l’artista per capturar i entendre l’energia continguda en les infraestructures decadents, especialment en ciutats com Porto o Lisboa.

Al mateix temps, esbossen un possible vocabulari de gestos que esdevenen habituals en bona part de la seva producció posterior: l'obertura de l'arquitectura i la seva conversió en pur procés, la utilització de models i maquetes com a solució per emmagatzemar la vida de les idees o la creació d'un llenguatge pictòric infiltrat a l'espai públic.

Compartir
EspecialsFONS ÀUDIOCarlos BungaCreative Commons#intenciópoèticaCol·lecció MACBA