03/03/2011 58' 37''
Anglès

A càrrec de Jon Leidecker

Arribem al naixement de les biblioteques sonores, col·leccions explícitament creades per a ser reutilitzades: objectes sonors sense autor, ingredients inacabats. Tot i que algunes biblioteques contenen sons genèrics, dissenyats per a que siguin el més flexibles possible, la major part dels sons utilitzats provenen d'enregistraments comercials i són alliberats del context original per a propagar-se en centenars de cançons.

Des dels presets per a samplers digitals fins a CD-ROMs de dades o discos de batalla de hip-hop, els sons cada vegada se separen més de les seves fonts i deixen d'implicar referències a un moment original per a ser considerats objectes en un domini públic continu.

Mentre el hip-hop viu una reculada cap al conservadorisme com a resposta als casos legals de principis dels noranta, un creixent nombre de grups i compositors prenen el relleu de l'apropiació. L'estètica de les biblioteques sonores dóna lloc a gèneres recombinants com el drum and bass, alhora que l'ús del sampling com a representació condueix al primer collage de música del món a guanyar un quàdruple disc de platí, i un single s'anticipa a una forma de música que aviat es coneixerà com mash-up.

Compartir
RecercaVARIACIONSVARIACIONSJon Leideckersampleighip-hop

Programes de RWM relacionats