28/07/2010 58' 12''
Anglès

A càrrec de Jon Leidecker

Mentre l'escena de l'art i la música industrial posaven els fonaments de la disciplina, el hip-hop descobria la tecnologia de samplejat digital a mitjan la dècada dels vuitanta. Així, els productors de hip-hop tornaven a l'esperit original dels collages de les block parties. Però l'excel·lent acollida internacional del nou gènere va arribar de la mà del consegüent cop legal: una onada de plets contra artistes pop de considerable èxit comercial com De La Soul, Biz Markie i 2 Live Crew, i també contra provocadors marginals com The KLF, Negativland i John Oswald.

L'audiència que havia crescut durant l'era de la cançó pop produïda a l'estudi estava preparada per a un gènere que fes ús explícit d'enregistraments anteriors per a construir nova música. Una cançó amb mostres alterades però encara identificables revela a l'oïdor les mateixes tècniques utilitzades a l'estudi per a compondre música a partir d'elements dispars.

A mesura que l'audiència s'acostuma a la idea de l'enregistrament com l'escenari real d'una composició musical (més enllà del mer document d'una interpretació en directe), emergeix una música que es pot construir amb qualsevol so, inclosos els sons creats prèviament per altres artistes.

Compartir
RecercaVARIACIONSsampleigJon Leideckerhip-hopVARIACIONSWobbly

Programes de RWM relacionats