03/06/2014 94' 30''

A càrrec de Raül G. Pratginestós

Els italians han tingut, des de sempre, una manera única de combinar música i acció dramàtica, una sensibilitat especial que explica el paper predominant que ha tingut la música en la producció cinematogràfica italiana, fins al punt que molts dels compositors de bandes sonores més admirats (Ennio Morricone, Nino Rota, Bruno Nicolai, Piero Piccioni i tants d'altres) provenen d'aquest país.

No és gens estrany, doncs, que Itàlia, amb una de les indústries cinematogràfiques més importants a escala internacional entre els anys cinquanta i setanta, generés una desorbitada demanda de músiques per acompanyar pel·lícules dels gèneres més diversos i variats (de drames neorealistes o psicològics a spaghetti-westerns passant per pèplums, giallo, spy movies, poliziotteschi i comèdies humorístiques i eròtiques). Això va donar lloc a una indústria musical paral·lela que va acollir compositors i músics provinents dels camps més diversos (del jazz a la música seriosa).

És precisament dins d'aquesta destacada subindústria on cal emmarcar l'apassionant i encara força desconegut món de la library music made in Italy. Un món que, d'uns anys ençà, s'ha convertit en focus d'un interès creixent per les seves particularitats dins de l'estrany món paral·lel que és la library music.

Compartir
RecercaInterrupcions selecció musicalRaul Pratginestos2014bestshowsmúsica d'arxiuMix