Son[i]a #211 Serafín Álvarez
- 00:10 Introducció
- 01:05 De Mil Altiplans als aeroports: l'interès pels passadissos
- 05:28 Col·leccionar passadissos de cinema
- 09:11 El viatge cap a l’altredat
- 14:32 Maze Walkthrough. Explorar el laberint
- 17:49 La suspensió de la incredulitat
- 20:23 Eines i formats
Fa anys que Serafín Álvarez va decidir centrar la seva mirada i la seva atenció en els passadissos com alguna cosa més que un element arquitectònic i estructural. Sota el seu punt de vista, passat pel filtre de la ciència ficció, el passadís funciona com a metàfora d'intermedi, de connexió, de viatge, de portal entre espais, entre dimensions, de viatge entre estats mentals i físics. El passadís és una zona a recórrer i alhora condiciona un recorregut que sovint passa desapercebut, precisament per la seva condició de simple connector.
Amb motiu de la seva participació en l'exposició "Espècies d'Espais", SON[I]A parla amb Serafín Álvarez sobre videojocs, l'origen de la seva fixació pel passadís com a fetitxe i l'ús dels recursos digitals en art contemporani.