Son[i]a #219 Gigiotto Del Vecchio
- 01:56 Els orígens de The Living Theater
- 04:10 Moure realitats: accions i reaccions
- 06:15 Audiència i art polític
- 07:08 Jugar amb la realitat
- 12:26 Un crit per la justícia
- 13:42 El llegat de The Living Theater
- 15:43 Des del centre i des del costat
- 17:25 Un espai d'intersecció
Fundat l’any 1947 pel pintor expressionista abstracte Julian Beck i l'actriu Judith Malina, The Living Theater va ser un grup d'artistes, activistes polítics i militants del teatre dedicats a difuminar els límits entre l'art, la vida, la representació, la poesia i el compromís polític.
A Nova York, el col·lectiu va esdevenir una mena d'intercomunicador per a diverses escenes, que va aglutinar una gran quantitat d'intel·lectuals, artistes i figures clau del context de Nova York, des de John Cage i Merce Cunningham a Andy Warhol, Jonas i Adolfas Mekas o Allen Ginsberg entre molts d’altres. Durant diverses dècades, Beck, Malina i els seus associats van dur al límit el seu propi llenguatge formal en un intent de trencar la quarta paret i promoure idees properes a l'anarquisme pacifista i el liberalisme arreu del món.
SON[I]A parla amb el galerista, crític i comissari Gigiotto Del Vecchio sobre alguns dels aspectes clau de la pràctica de Beck i Malina. L’any 2014, Del Vecchio va co-comissariar una exposició retrospectiva a Supportico Lopez a Berlín, que explicava la història de The Living Theater des d'un angle diferent: el passat de Beck com a pintor i el seu canvi radical de mitjà.