• 03:01 El modernisme i el digital
  • 06:29 Copiar i enganxar
  • 12:10 Arxius fantasmes, documents recuperats, errors: noves formes d'escriitura
  • 16:50 "Finnegans wake"... és un llibre de hashtags
  • 21:23 Comunisme literari apropiacionista
  • 27:23 De l'apropiació a l'edició, a la cita
  • 32:02 Allò fàcil és el nou difícil
12/12/2017 37' 24''
Anglès

Kenneth Goldsmith és un escriptor multidisciplinari, artista, editor, poeta i agent provocador. Anys enrere va afirmar haver-se apropiat de la famosa frase de Douglas Huebler: "El món està ple d'objectes més o menys interessants; no desitjo afegir-ne cap més”. Malgrat que la versió de Goldsmith, "El món està ple de textos més o menys interessants; no desitjo afegir-ne cap més", és només una veritat a mitges.

Tant la seva escriptura com la seva pràctica d'arxiu a UbuWeb es basen en gran manera en el collage, l'apropiació i el poder de la còpia com el gest creatiu definitiu. Però això, en contraposició a la seva cita, ha donat lloc a un considerable nombre de textos, novel·les, assajos i objectes literaris experimentals aclamats per la crítica, construïts a través de l'acumulació i la sedimentació.

En aquesta conversa, Kenneth discuteix algunes de les seves pròpies fases com a artista i estableix una connexió relativament inesperada entre els moviments d'avantguarda de principis del segle XX i l'era digital. Malgrat l'interval de temps entre tots dos moments, Goldsmith traça una línia invisible que ens convida a veure el modernisme sota una llum diferent, no tant com una revolució fallida, sinó com un lent procés de sedimentació, l’essència del qual s’ha filtrat durant dècades, fins a ressorgir recentment en el corrent salvatge de la nostra cultura digital.

SON[I]A parla amb Kenneth Goldsmith de la literatura trencadora i conservadora, de l'ADN d'Internet i d’allò que ell anomena el seu "tercer acte".

 

Compartir
Son[i]aKenneth GoldsmithliteraturaescripturaEls més escoltats del nostre arxiu

Programes de RWM relacionats