06/06/2013 119' 0''
Anglès

A càrrec de Mark Fell i Joe Gilmore. Narrat per Connie Treanor.

El novè episodi d'aquesta sèrie gira entorn d'un projecte titulat "Dos sistemes generatius discrets" a càrrec de Mark Fell i Joe Gilmore.

Les dues peces que esmenta el títol es van desenvolupar per separat i es van escoltar juntes per primera vegada a Enjoy ArtSpace, Leeds (Regne Unit) el 29 d'abril de 2013. L'enregistrament que aquí es presenta és una presa ambisònica de l'acte, obert al públic. La intenció és que ambdues peces i la seva combinació entronquin amb alguns dels temes tractats al llarg de la sèrie.

La peça de Gilmore, presentada en quatre altaveus, explora comportaments generats per un algoritme que simula el moviment d'un esbart. Aquests comportaments s'utilitzen per controlar la freqüència i l'amplitud de quatre oscil·ladors. La peça es presenta com una sèrie d'"estudis" de durada fixa, seguits d’un minut de silenci.

En cada estudi, les condicions de l'esbart estan predeterminades. Els algoritmes d'esbart descriuen el comportament en grup d'éssers vius com ocells, peixos o bacteris, i el moviment de cada agent depèn de les condicions que governen el comportament general del grup, així com de la interacció entre agents autònoms.

Les tres principals condicions que dicten el moviment són l'evasió, l'alineació i la coherència. Encara que el moviment sembla caòtic, en realitat està marcat per un complex patró d'interaccions conductuals entre individus del grup.

Mentre que la peça de Gilmore explora la tonalitat mitjançant diversos altaveus, la contribució de Fell utilitza un sol altaveu col·locat enmig de l'espai, que reprodueix estructures rítmiques amb un únic so de percussió derivat del bombo de la caixa de ritmes Linn. Entre el conjunt d’altaveus, sobre un pedestal, se situa també un ordinador que mostra els diferents controls gràfics utilitzats per generar i modificar el ritme reproduït.

Per torns, membres de l’audiència canvien aquests paràmetres per generar nous patrons. L'algoritme utilitzat per produir les estructures rítmiques està basat en grups de durades i repeticions d'intervals temporals. Aquest simple plantejament dóna lloc un gran nombre de patrons diferents.

Compartir
RecercaCOMPONENT AMB PROCESSOSExclusivesCreative CommonsMark FellJoe GilmoreCOMPONENT AMB PROCESSOS14 anys y 14 registres memorables de RWM

Programes de RWM relacionats